Welke en het aantal locomotieven dat in Sluiskil achtergelaten is, zijn mij enkel onderstaande bekend;

Wehrmacht-Diesellocomotief  WR360C14.

Dit type was de eerste hydraulische en ook gedurende lange tijd, de meest gebouwde hoog vermogen leverende serie- motorlocomotief ter wereld. Het merendeel werd gebouwd doorBMAG, gevolgd door Orenstein, Koppel, Deutz, Jung, Henschel, DWK en Krupp. De WR360C14 leverde 360 PK en had een twee-traps schakelinrichting waarmee een topsnelheid van 30 of 60 km per uur behaald kon worden.  Afhankelijk van de uitvoering, woog de locomotief 40 tot 42 ton.  De lengte bedroeg 9,20 meter, hoogte 3,80 meter en breedte 3,10 meter.  De WR360C14 werd gebruikt als middelzware rangeerlocomotief,  als treinlocomotief bij transporten over korte afstand of bij zogenaamde pantsertreinen. Ook werd de locomotief ingezet bij het vernielen van spoorbanen,  hierbij werd gebruik gemaakt van een zogenaamde ,,Schienenwolf”.   Bij spoorwegbatterijen met K5 kanonnen behoorden de WR360C14  locomotieven tot de standaarduitrusting.  De locomotief verzorgde bij het K5 spoorweggeschut onder andere het in stelling brengen van het spoorwegkanon,  het aan- en afrijden van de munitiewagens voor het geschut en het verplaatsen van de kraan waarmee de Vögele draaischijf werd opgebouwd.  Ook bij het K12 spoorweggeschut werd de WR360C14 gebruikt om het kanon in stelling te brengen.  Na 1945 zijn er talloze locomotieven als oorlogsbuit achtergebleven in de voormalige bezette gebieden. In Duitsland werden de overgebleven WR360C14 locomotieven gebruikt door de Deutsche Reichsbahn / Deutsche Bundesbahn en gingen daar verder onder de naam V36.  Ook waren ze in gebruik bij diverse industriële bedrijven.

Wehrmacht-Dieselelektrische Dubbellocomotief D311.04 A/B

Dit type was oorspronkelijk ontworpen als locomotief voor het monstrueuze 80 cm spoorweggeschut ,,Dora” en ,, Schwerer Gustav 2″. In totaal werden er vier van deze locomotieven gebouwd door Krupp. De eerste twee dubbellocomotieven in 1941 waren voor ,,Dora” bestemd,  de D311.01 A/B en D311.02 A/B.  De laatste twee in 1942 voor ,,Schwerer Gustav 2″, de D311.03 A/B en D311.04 A/B. Dit kanon kwam echter niet meer tot inzet. De D311 leverde twee maal 940 of 1050 PK, de topsnelheid lag op 60 km per uur. Afhankelijk van het type, woog deze dubbellocomotief 150 tot 154 ton. De totale lengte bedroeg 22,51 meter, hoogte 4,27 meter en breedte 2,91 meter. Door een speciale schakeling was het bij deze dieselelektrische locomotief mogelijk om als mobiel krachtstation te fungeren.  Bij de D311 was het niet mogelijk om één locomotief zelfstandig te laten rijden en het was ook niet mogelijk om twee A- of twee B- locomotieven te koppelen. In Sluiskil was de D311.04 A/B achtergebleven en deze dubbellocomotief werd eind 1945 of begin 1946 naar de nieuwe dieselloods van de Nederlandse Spoorwegen in Utrecht gebracht. Hier werd geprobeerd om de dubbellocomotief weer bedrijfsklaar te maken. Eind 1946 werden deze pogingen om onduidelijke redenen gestaakt. Onduidelijk was ook waarom de dubbellocomotief bij de Nederlandse Spoorwegen bekend stond als ,,L5″.  Een reden hiervoor, zou het volgende kunnen zijn;  op de afbeeldingen van de andere locomotieven die in Sluiskil waren achtergebleven, is duidelijk ,,L4″ en ,,L6″  te zien. Of ,,L”  dan stond voor ,,Locomotief”  of een merkteken van een schroothandelaar was, zal wel nooit meer duidelijk worden. Drie jaar later werd de D311.04 A/B aan de Deutsche Bundesbahn verkocht en naar Duitsland gesleept. Daar ging de dubbellocomotief verder als V188 002 A/B. Bij de Deutsche Bundesbahn was ook de D311.03 A/B als V188 001 A/B weer op de rails en eind 1951 werd de D311.02 A/B aangekocht die V188 003 A/B als nummer kreeg. Onduidelijkheid wat de D311.01 A/B betreft na 1945. Deze dubbellocomotief is, of verschroot, of naar de Sovjet Unie versleept???

Stoomlocomotief 140 B Pershing

Deze locomotief werd gebouwd door Baldwin voor het Geallieerde leger tijdens de eerste wereldoorlog. Pershing was de naam van een generaal. Na de wapenstilstand in 1918 bleven er veel in Frankrijk achter. Dit type deed als 140 B vanaf 1938 dienst bij de SNCF. Topsnelheid van deze locomotief was 70 km per uur.

Stoomlocomotief 050TD Nord

Van dit type locomotief zijn er 70 stuks gebouwd voor de ,, la Compagnie des Chemins de Fer du Nord”. Deze onderneming exploiteerde spoorlijnen in het noorden van Frankrijk en ging in 1938 op in SNCF. Topsnelheid van deze locomotief bedroeg 70 km per uur. Kenmerkend voor het type Nord  waren onder andere de domen en schoorstenen op de locomotieven.