Op bovenstaande foto is een Wehrmacht-Diesellok WR360C14 op de spoordijk in Sluiskil te zien. Dit is één van de locomotieven die de trein van  Eisenbahn-Artillerie-Batterie 710 trok (zie ook foto ‘Temperierwagen’). De letters NS op de locomotief staan ook op een ‘Munitionszubringerwagen’ van Eisenbahn-Artillerie-Batterie 710 en op enkele foto’s van het K5 spoorweggeschut van Eisenbahn-Artillerie-Batterie 713 is het ook te zien. Omdat er later verschillende onderstellen van de wagons bij de Nederlandse Spoorwegen in gebruik werden genomen, zou het hun merkteken kunnen zijn. De locomotief is ook gemerkt met ‘L4’, is dit een merkteken van de Nederlandse Spoorwegen voor ‘locomotief 4’ ? De personen op de foto zijn helaas onbekend.

Dit type was de eerste hydraulische en ook gedurende lange tijd, de meest gebouwde hoog vermogen leverende serie-motorlocomotief ter wereld. Het merendeel werd gebouwd doorBMAG, gevolgd door Orenstein, Koppel, Deutz, Jung, Henschel, DWK en Krupp. De WR360C14 leverde 360 PK en had een twee-traps schakelinrichting waarmee een topsnelheid van 30 of 60 km per uur behaald kon worden.  Afhankelijk van de uitvoering, woog de locomotief 40 tot 42 ton.  De lengte bedroeg 9,20 meter, hoogte 3,80 meter en breedte 3,10 meter.  De WR360C14 werd gebruikt als middelzware rangeerlocomotief, als treinlocomotief bij transporten over korte afstand of bij zogenaamde pantsertreinen. Ook werd de locomotief ingezet bij het vernielen van spoorbanen,  hierbij werd gebruik gemaakt van een zogenaamde ‘Schienenwolf’. Bij Eisenbahn-Artillerie-Batterien met K5 kanonnen behoorden de WR360C14  locomotieven tot de standaarduitrusting. De locomotief verzorgde bij het K5 spoorweggeschut onder andere het in stelling brengen van het spoorwegkanon,  het aan- en afrijden van de munitiewagens voor het geschut en het verplaatsen van de kraan waarmee de ‘Vögele draaischijf’ werd opgebouwd. Ook bij het K12 spoorweggeschut werd de WR360C14 gebruikt om het kanon in stelling te brengen. Na 1945 zijn er talloze locomotieven als oorlogsbuit achtergebleven in de voormalige bezette gebieden. In Duitsland werden de overgebleven WR360C14 locomotieven gebruikt door de Deutsche Reichsbahn / Deutsche Bundesbahn en gingen daar verder onder de naam V36. Ook waren ze in gebruik bij diverse industriële bedrijven.