Dit type was de eerste hydraulische en ook gedurende lange tijd, de meest gebouwde hoog vermogen leverende serie- motorlocomotief ter wereld. Het merendeel werd gebouwd doorBMAG, gevolgd door Orenstein, Koppel, Deutz, Jung, Henschel, DWK en Krupp. De WR360C14 leverde 360 PK en had een twee-traps schakelinrichting waarmee een topsnelheid van 30 of 60 km per uur behaald kon worden.  Afhankelijk van de uitvoering, woog de locomotief 40 tot 42 ton.  De lengte bedroeg 9,20 meter, hoogte 3,80 meter en breedte 3,10 meter.  De WR360C14 werd gebruikt als middelzware rangeerlocomotief,  als treinlocomotief bij transporten over korte afstand of bij zogenaamde pantsertreinen. Ook werd de locomotief ingezet bij het vernielen van spoorbanen,  hierbij werd gebruik gemaakt van een zogenaamde ,,Schienenwolf”.   Bij spoorwegbatterijen met K5 kanonnen behoorden de WR360C14  locomotieven tot de standaarduitrusting.  De locomotief verzorgde bij het K5 spoorweggeschut onder andere het in stelling brengen van het spoorwegkanon,  het aan- en afrijden van de munitiewagens voor het geschut en het verplaatsen van de kraan waarmee de Vögele draaischijf werd opgebouwd.  Ook bij het K12 spoorweggeschut werd de WR360C14 gebruikt om het kanon in stelling te brengen.  Na 1945 zijn er talloze locomotieven als oorlogsbuit achtergebleven in de voormalige bezette gebieden. In Duitsland werden de overgebleven WR360C14 locomotieven gebruikt door de Deutsche Reichsbahn / Deutsche Bundesbahn en gingen daar verder onder de naam V36.  Ook waren ze in gebruik bij diverse industriële bedrijven.